آموزش نصب NET 5

در این مقاله به آموزش نصب .net core 5 که آخرین ورژن .net است، می پردازیم. همچنین نحوه نصب Visual Studio Preview و استفاده از آن را نیز آموزش می دهیم.

آموزش نصب NET 5

در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه نصب NET 5. و ایجاد یک Web Application با استفاده از آن آشنا کنیم.

همانطور که می دانید NET 5. در نوامبر 2020 به طور رسمی منتشر شد. و در حال حاضر ما می توانیم نسخه نهایی NET 5. را نصب کنیم و از مزایای آن استفاده کنیم.

برای استفاده از .Net 5، ما 2 گزینه در اختیار دارم. اول، استفاده از Visual Studio Preview و دوم استفاده از Visual Studio 2019. تفاوتی ندارد که از کدام مورد استفاده کنید اما ما  در این مقاله نحوه نصب VS Preview را به شما آموزش می دهیم.

  • دانلود Download Visual Studio Preview 1

دقت کنید که برای نصب NET 5. شما باید از نسخه Visual Studio V16.6 یا نسخه بالاتر استفاده کنید. NET 5. در نوامبر 2020 منتشر شده است و شما می توانیم با آپدیت کردن ویژوال استادیو به .NET 5 ارتقاء پیدا کنید. اما هم اکنون ما می توانیم از نسخه پیش نمایش Visual Studio که از طریق آدرس زیر دانلود می شود، استفاده کنیم.

آموزش asp.net core 5 title=

شما می توانید هر نسخه ای را برای دانلود و نصب انتخاب کنید. ما در حال حاضر نسخه Community را انتخاب کردیم.

  • نصب NET 5 SDK.

پس از نصب نسخه Visual Studio V16.6 Preview باید NET 5 SDK. را دانلود و نصب کنید. برای دانلود NET 5 SDK. می توانید از آدرس زیر اقدام کنید.

آموزش asp.net core 5

شما می توانید SDK مناسب را طبق سیستم عامل خود انتخاب کنید. در حال حاضر ما از windows 10 نسخه 64 بیتی استفاده می کنیم. پس از اتمام دانلود، فایل نصبی را اجرا کنید و مراحل را تا اتمام نصب ادامه دهید.

بعد از اتمام نصب جهت ایجاد یک پروژه Web Application جدید با استفاده از asp.net core 5 مراحل زیر را دنبال کنید:

  • Visual Studio Preview یا Visual Studio 2019 را باز کنید.
  • دکمه “Create a new project” را کلیک کنید.
  • گزینه “ASP.NET Core Web Application” را انتخاب نمایید.
آموزش asp.net core 5
  • نامی برای پروژه انتخاب کنید. ما نام پروژه را “FirstDotNet5App” قرار دادیم. بر روی Create کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید.
  • در پنجره جدید از لیست کشویی بالا گزینه ASP.NET Core 5.0 و از قسمت پایین گزینه Web Application را انتخاب نمایید.
آموزش asp.net core 5

تصویر زیر تصویر ویژوال استودیو برای یک برنامه ایجاد شده با NET 5. است.

آموزش asp.net core 5

اکنون برای دیدن خروجی و اجرای صحیح برنامه با NET Core 5.  با زدن f5 از صفحه کلید برنامه را اجرا کنید.

آموزش asp.net core 5

سرانجام، ما اولین برنامه خود با استفاده از ASP.NET Core 5 را ایجاد کردیم. با NET 5 Preview. هیچ تغییر اساسی رخ نمی دهد و همه چیز تقریباً شبیه به NET Core 3.1. است. اما در نسخه های بعدی NET 5. تغییرات مهمی پیش بینی می شود.

چطور Asp.Net Core را یاد بگیریم؟

در Asp.Net Core شما به سادگی هرچه تمام تر می توانید یک برنامه تحت وب را شروع کرده، توسعه دهید و به مشتری نهایی تحویل دهید زیرا اساسا سادگی یکی از مهمترین قوانین مدنظر در طراحی این فریمورک بوده است. برای شروع یادگیری می توانید از Document قدرتمند ماکروسافت شروع کنید. اما اگر بخواهید این فریمورک را خیلی سریع و کاربردی در قالب یک پروژه عملی فرا بگیرید، موسسه آموزشی آتریا بسته آموزش تخصصی و پروژه محور ASP.NET Core را با استفاده از معماری Onion به صورت کاملا حرفه ای پیاده سازی و آماده نموده است. با یادگیری این دوره آموزشی از این پس شما به راحتی می توانید برنامه های بزرگ با رفتارهای پیچیده را با استفاده از فریمورک ASP.Net Core به خوبی پیاده سازی کنید. این بسته آموزشی خیلی جامع و کامل به فریمورک ASP.Net Core ، معماری Onion و تکنولوژی Entity Framework Core پرداخته و نکات غنی زیادی که حاصل سال ها تجربه و تحقیق است را برای شما دوستان گرامی به همراه دارد. برای دریافت بخش های رایگان کافی است روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود رایگان آموزش Asp.net Core MVC 5

آموزش Asp.net core 5 شامل چه بخش هایی است؟

  1. شروع کار با MVC

در این بخش شما با الگوی asp.net core mvc آشنا خواهید شد و شروع به پیاده سازی یک پروژه برای آشنایی هرچه بیشتر با فضای این فریمورک و نحوه کار با آن می کنید. شما در این بخش، پروژه MyPortfolio را می سازید و با ساختار کلی پروژه ها در الگوی MVC آشنا خواهید شد. سپس مفاهیمی مانند View, Model و Controller را می آموزید و نحوه ارتباط بین آنها را پیاده سازی می کنید.

  1. شروع کار با MVC بخش دوم

در این بخش مفاهیم عمیق تری از الگوی MVC را با هم بررسی و پیاده سازی خواهیم کرد. پروژه DevCart برای این بخش طراحی شده است که باهم به بررسی و پیاده سازی آن می پردازیم. در این پروژه مفاهیم مهمی همچون ViewComponent, TagHelper, PartialView و GitRepository آموزش داده خواهد شد. همچنین نحوه کار با Action ها در Controller و بررسی انواع مختلف ReturnType ها در Action ها و پیاده سازی هریک از آنها آموزش داده خواهد شد.

کار با فرم و ارسال اطلاعات از طریق فرم ها یکی دیگر از بخش های مهمی است که در MVC Core وجود دارد. در این بخش با انواع فرم ها آشنا می شوید و آنها را در دل پروژه پیاده سازی می کنید. همچنین نحوه اعتبارسنجی (Validation) فرم ها هم در بخش سرور و هم در کلاینت آموزش داده خواهد شد.

  1. آموزش اصول Net Core

این بخش به آموزش اصول و قواعد اصلی در فریمورک .Net Core می پردازد. ما با بررسی مفاهیمی همچون LunchSetting, AppSetting, Startup, Program.cs و ... به درک هرچه عمیق تری از .Net Core و چگونگی کارکرد آن می رسیم. این بخش شامل موارد بسیار مهمی است که یادگیری آن برای هر برنامه نویسی واجب است. مواردی همچون:

  • انواع Middleware ها مثل Run, Use, Map
  • ایجاد Middleware های اختصاصی
  • Environment چیست و چه تاثیری در برنامه دارد؟
  • تغییر Environment در حالات مختلف
  • .Net Core CLI
  1. مسیریابی (Routing) در .Net Core

مسیریابی یک از مهمترین بخش های هر پروژه است که بسیاری از دانشجویان به دلیل عدم آموزش صحیح در این حوزه مشکلات فراوانی دارند. این بخش تماما به بررسی و پیاده سازی حالات مختلف مسیریابی در .Net Core مربوط است و هرآنچه در سیستم Routing این فریمورک وجود دارد در این بخش تدریس خواهد شد. مواردی همچون Attribute Routing و Convention Base Routing و تکمیل پروژه فصل دوم در این بخش انجام خواهد شد.

  1. آموزش Razor Pages در MVC Core

جدیدترین تکنولوژی ماکروسافت در زمنیه پردازش صفحات وب، Razor Pages می باشد. یادگیری Razor Pages می تواند توانایی شما در طراحی صفحاتی قویتر و سریعتر را دو چندان کند. در این بخش ما به پیاده سازی پروژه RazorBlog می پردازیم و تماما آن را با استفاده از تکنولوژی Razor Pages پیاده سازی خواهیم کرد. عناوین این فصل به جزعت جزو پرمخاطب ترین و جذابترین بخش های این پکیج آموزشی است که صورت رایگان در اختیار شما دانشجویان عزیز قرار گرفته است.

و موارد خیلی زیاد دیگری که در لینک زیر می توانید مشاهده نمایید. تمام موارد بالا را می توانید به صورت کاملا رایگان از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

دانلود رایگان آموزش Asp.net Core MVC 5

آموزش asp.net core دوره آموزش asp.net core آموزش نصب asp.net core 5 نصب .net 5 فیلم آموزش نصب asp.net core 5