طراح وب سایت، مهارت ها و آینده شغلی

طراحان وب سایت، سایت های اینترنتی و صفحات وب را برنامه ریزی، ایجاد و کدنویسی می کنند که بسیاری از آنها متن را با صداها، تصاویر، گرافیک ها و کلیپ های ویدیویی ترکیب می کنند. یک طراح سایت یک برند را به یک تجربه آنلاین تبدیل می کند.

طراح وب سایت، مهارت ها و آینده شغلی

طراح وب سایت

طراح وب سایت

از طریق Google جستجو می کنید یا Bing؟ این احتمال وجود دارد که موتور جستجوی مورد علاقه خود و همچنین سایت هایی را که مرتباً بازدید می کنید را به دلایلی نشانه گذاری کرده باشید - آنها هم از نظر بصری جذاب هستند و هم استفاده از آنها آسان است. طراحان وب ترکیبی عالی از فرم و عملکرد برای کسب درآمد ایجاد می کنند. طراحان از تایپوگرافی، تصاویر و سایر ابزار بصری برای ایجاد دنیای دیجیتالی استفاده می کنند که در آن می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنید و از جستجو در آن لذت ببرید. این شغلی عالی برای کسی است که، همانطور که Big Future می گوید، «تا حدی هنرمند و تا حدی اهل کامپیوتر» است.

مشاغل زیادی در هنر وجود دارد - مدیر هنری، تصویرپرداز، هنرمند پرتره، طراح گرافیک و دیگران - و کار به عنوان یک طراح وب سایت یکی از راه های استفاده از توانایی های هنری شما در زمینه ای است که به سرعت در حال رشد است. ترکیب آنچه دوست دارید با برآوردن نیاز مشتری به معنای کسب حقوق قابل اعتماد است.

یک طراح وب سایت چه کاری انجام می دهد؟

طراحان و توسعه دهندگان به مشتریان کمک می کنند تا حضور مجازی خود را ایجاد کنند. یک طراح سایت یک برند را به یک تجربه آنلاین تبدیل می کند. طراح وب سایت در طراحی های خود نه تنها به طراحی کلی وب سایت، بلکه به عملکرد آن نیز فکر می کند. یک وب سایت باید حاوی تمام اطلاعاتی باشد که شرکت می خواهد به بازدیدکنندگان خود منتقل کند و بازدیدکنندگان باید از استفاده از سایت برای یافتن اطلاعات لذت ببرند.

طراحان وب سایت با مشتری کار می کنند تا بفهمند آنها می خواهند وب سایتشان چه کاری انجام دهد. گاهی اوقات، طراحان ممکن است به سادگی یک وب سایت قدیمی را برای بهبود طراحی و/یا عملکرد برخی ویژگی ها اصلاح کنند. برای سایر مشتریان، طراح ممکن است مجبور باشد فرآیند طراحی را از ابتدا شروع کند. در حالی که برخی از شرکت ها به یک وب سایت کامل نیاز دارند، مشتریان دیگر ممکن است یک صفحه اولیه را بخواهند که با رشد پایگاه مشتری ها بتوانند صفحات دیگری اضافه کنند. طراحان وب باید انعطاف پذیر باقی بمانند و خواسته های مشتری - و بودجه - را بیش از همه در نظر بگیرند.

حضور آنلاین به طور مداوم تغییر می کند، بنابراین حفظ یک رابطه خوب با مشتری ضروری است. مشتریان ممکن است فقط به یک میکروسایت نیاز داشته باشند که به سایت اصلی آنها پیوند داده شود تا محصولی خاص را ارائه دهد، یا ممکن است بسته های دیجیتالی مداومی را بخواهند که طراح بتواند در صورت نیاز به روز رسانی کند. برخی از طراحان بسیار دست اندرکار و فعال هستند و هر تغییر را خودشان برای مشتری پیاده می کنند. سایر طراحان سایت از پلتفرمی استفاده می کنند که مشتریان را قادر می سازد ویرایش های خود را انجام دهند، یا برای جنبه های خاصی از طراحی با سایر شرکت های دیجیتال شریک می شوند. بسیاری از شرکت ها یا متخصصان طراحی برای پشتیبانی و نگهداری وب سایت بر اساس یک بازه زمانی تعیین شده قرارداد می بندند.

یک طراح سایت اغلب با تیمی از متخصصان دیگر، از جمله معماران اطلاعات (information architects)، کارشناسان UX یا همان user experience، اعضای تیم بازاریابی، کارکنان فروش و غیره کار می کند. طراحی با در نظر گرفتن تمام اینها می تواند کار طراح را چالش برانگیزتر کند. یک توسعه دهنده وب سایت بخشی دیگر از تیم است و در واقع حرفه ای است که تمام دیدگاه ها و استعدادهای اعضای مختلف تیم را برای ایجاد محصول نهایی گرد هم می آورد.

تفاوت بین طراحان وب سایت و توسعه دهندگان وب سایت

از آنجایی که نام ها بسیار شبیه هستند، ممکن است تعجب کنید: "تفاوت بین طراحان وب سایت و توسعه دهندگان وب چیست؟" در حالی که نقش طراح وب سایت طراحی است، کار توسعه دهنده وب بیشتر فنی است. این مشاغل به دو مجموعه مهارت و نوع تجربه و تحصیلات متفاوت نیاز دارند. برخی از کارفرمایان ممکن است از این اصطلاحات به جای یکدیگر استفاده کنند، اما طراحان و توسعه دهندگان در واقع دو موقعیت متفاوت هستند که هر کدام بر بخش های مختلف توسعه وب سایت تمرکز می کنند.

در حالی که یک طراح وب سایت روی زیبایی شناسی (طرح بندی، صفحات وب، رنگ، فونت ها، دکمه ها) یک وب سایت تمرکز می کند، توسعه دهنده وب یا برنامه نویس برای عملکرد صحیح سایت تلاش می کند. توسعه دهندگان در زبان هایی مانند Ruby، Java، Python، PHP و Rails متخصص هستند، در حالی که طراحان از Photoshop، JavaScript ،HTML و CSS یا cascading style sheet استفاده می کنند. Prachi Londhe از Red Balloon Advertisers می گوید که طراحان از "بخش خلاق مغز ... مغز راست استفاده می کنند، در حالی که توسعه، جنبه منطقی و استدلالی مغز را در اختیار می گیرد (مغز چپ)". طراحان با طراحی بصری و رابط کاربری (user interface) کار می کنند و توسعه دهندگان راه حل های منطقی را برای کارکرد سایت پیدا می کنند.

توسعه وب سایت مستلزم صلاحیت های اضافی و درک عمیق تر از علوم کامپیوتری است در مقایسه با آنچه که از یک طراح وب سایت انتظار می رود. این متخصصان طراحی و توسعه دست به دست هم می دهند تا طرح بصری اولیه را به یک محصول کاربردی تبدیل کنند.

یک طراح وب سایت به طور خلاقانه به یک پروژه نزدیک می شود و سایت را طوری طراحی می کند که برند را به خوبی نشان دهد و بازدیدکنندگان مهم و کلیدی را جذب و حفظ کند. توسعه دهندگان front-end اطمینان حاصل می کنند که تمام عناصر طراحی مطابقت دارند و link را همانطور که باید انجام می دهند. یک توسعه دهنده Back-end در این فرآیند حتی مبهم تر است. او اطمینان می دهد که قسمت های مخفی به درستی کار می کنند (سرورها اجرا می شوند، صفحات نه تنها به درستی بلکه به سرعت بارگذاری می شوند و غیره). توسعه دهندگان وب سایت که هم توسعه front-end و هم توسعه back-end را مدیریت می کنند، توسعه دهندگان full-stack نامیده می شوند.

مسئولیت های شغلی یک طراح وب سایت چیست؟

مسئولیت های شغلی یک طراح وب

طراحان وب سایت موفق در ترکیب فرم خلاقانه و عملکرد فنی متخصص هستند. آنها طراحی های رابط کاربری را توسعه می دهند که نه تنها بازدیدکنندگان سایت را جذب می کند بلکه آنها را حفظ می کند. آنها با به روز ماندن در مورد ترندها و پیشرفت های فناوری در طراحی بصری، سایت را طوری طراحی می کنند که بازدیدکنندگان آن تجربه ای داشته باشند که بتوانند به راحتی با آن حرکت کنند و به راحتی با آن درگیر شوند. Design Hill به طراحان توصیه می کند که «هر روز یک ساعت یا یک یا دو روز در هفته را به یادگیری چیزهای جدید در زمینه کاری خود اختصاص دهند.» طراحی سایت به معنای یادگیری مادام العمر برای همگام ماندن با فناوری در حال تغییر در علوم کامپیوتر است.

بهترین طراحان وب سایت، متخصصان روانشناسی انسان هستند. آن ها می دانند چگونه با در نظر گرفتن مشتری در ذهن خود طراحی کنند تا وب سایت ها، سایت های کوچک، تبلیغات آنلاین، طرح های رسانه های اجتماعی، و برنامه های موبایلی ایجاد کنند که هم قانع کننده و هم شهودی باشند. آنها می دانند که چگونه در مورد مسائل فنی پیچیده با مشتریان و مدیران برند صحبت کنند تا بتوانند به راحتی آنها را درک کنند. آنها به خوبی به صورت شفاهی و کتبی ارتباط برقرار می کنند تا در مورد مفاهیم خود بحث کنند و رویکردهای طراحی خود را بیان کنند. طراحان سایت می دانند که چگونه طراحی و ساختار وب سایت یک شرکت را برای فروش بیشتر محصول شرکت تنظیم کنند.

محیط تیمی – توسعه دهندگان، مدیریت برند، خریداران رسانه، مدیران هنری، کپی رایترها، کارشناسان صدا، عکاسان، مهندسان، تصویرگران، بازاریابان، متخصصان فناوری اطلاعات و دیگران – از شخصیت های ایجاد وب سایت هستند، بنابراین طراحان باید به خوبی با شخصیت های متنوع کار کنند. بهترین طراحان بسیار سازماندهی شده، با انگیزه و مهارت در اولویت بندی کار برای رسیدن به مهلت های زمانی قابل تحویل (deliverable deadlines) هستند.

طراحان سایت نه تنها باید طراحی ویژوال را برنامه ریزی کنند، بلکه باید نرم افزاری را که آن را اجرا می کند، نصب و پیکربندی کنند، زبان های برنامه نویسی را ایجاد و قالب بندی کنند، از سازگاری با پلتفرم های مختلف اطمینان حاصل کنند، لینکها را ایجاد کنند و وب سایت را با موتور جستجوی محبوبی مانند گوگل ثبت کنند. کار پس از طراحی اولیه تمام نمی شود: یک طراح وب سایت نیز معمولاً سایت را نگهداری می کند، نیازهای دائمی طراحی، مانند تبلیغات و بنرهای تبلیغاتی، به روز رسانی های فصلی و موارد دیگر را تکمیل می کند. تست کاربر یک فرآیند مداوم برای به روز رسانی سایت در صورت لزوم است.

یک مدیر پروژه یا مدیر برند ممکن است به عنوان یک connector کار کند تا نیازها، چشم انداز و بودجه مشتری را با ایده های طراح وب سایت حرفه ای ترکیب کند. تیم های فروش و حقوقی مشتری ممکن است بینش و فیدبک برای سمت و سو دادن به طراحی وب سایت ارائه دهند.

خدمات ارزش افزوده ای (Value-Added Services) که یک طراح سایت ممکن است ارائه دهد چیست؟

یک طراح سایت ممکن است با یادگیری نحوه انجام کارهای مشابه و نزدیک به طراحی وب سایت، مانند مدیریت کمپین بازاریابی ایمیلی، ایجاد شیوه نامه آبشاری (CSS) یا نوشتن توضیحات محصول، خدمات ارزش افزوده بیشتری ارائه دهد. یک متخصص ماهر که بتواند بیش از یک نقش را ایفا کند برای شرکت ارزشمندتر است. علاوه بر این، زمانی که طراح آماده تغییر است، چشم انداز شغلی او افزایش می یابد.

برای برخی از شرکت ها، یک طراح وب سایت ممکن است همان مجموعه مهارت ها و تکالیف یک توسعه دهنده وب را داشته باشد. با انجام این کار، او بیشتر به یک حرفه « one-stop-shop» تبدیل می شود. کار در هر دو موقعیت شغلی ممکن است مستلزم داشتن درک گسترده تر از بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، کلمات کلیدی، نوشتن، طراحی، کدنویسی زبان های برنامه نویسی مختلف، و سایر جنبه های فنی توسعه Back-end و Front-end باشد.

موقعیت طراحی گرافیک ارتباط نزدیکی با طراحی سایت دارد، بنابراین یک طراح وب سایت ممکن است این خدمات را نیز ارائه دهد. یک طراح گرافیک ظاهر برند را برای اهداف چاپی و دیجیتالی تعیین می کند، اما تمرکز اصلی او بر روی طرح و طراحی یک یا دو بعدی است و کمتر طراحی UX (تجربه کاربر) یا UI (واسط کاربری) و عملکرد وب سایت را در نظر می گیرد.

چه کسی طراحان سایت را استخدام می کند؟

در دنیای دیجیتال امروزی، مشتریان به صورت آنلاین خرید می کنند Statista گزارش می دهد که در سال 2019، خرید خرده فروشی بالغ بر 365.2 میلیارد دلار بوده است و تا سال 2024، کارشناسان پیش بینی می کنند فروش آنلاین تقریباً 600 میلیارد دلار باشد. تا سال 2024، فروش آنلاین پوشاک و لوازم جانبی به 194.4 میلیارد دلار خواهد رسید. بدون یک وب سایت خوب طراحی شده و سازگار با موبایل، اکثر مشاغل نمی توانند وجود داشته باشند. این افزایش ترافیک آنلاین چشم انداز شغلی را برای طراحان وب افزایش داده است.

آمارهای کلی برای متخصصان طراحی وب سایت

United States Bureau of Labor Statistics یا (BLS) طراحان وب سایت را در همان دسته مشاغل طراحی گرافیک و توسعه وب سایت قرار می دهد. طراحان گرافیک به طور متوسط سالانه 50 هزار دلار حقوق می گیرند، در حالی که توسعه دهندگان وب به طور متوسط 69 هزار دلار درآمد دارند. برای توسعه دهندگان سایت، رشد شغلی 13 درصد پیش بینی می شود، در حالی که انتظار می رود مشاغل طراحی گرافیک با سرعت بسیار پایین تری، فقط 3 درصد افزایش پیدا کنند. رشد سریع در جنبه های دیجیتالی و مجازی طراحی را می توان به افزایش دستگاه های تلفن همراه و Wi-Fi نسبت داد. Lifewire گزارش می دهد که میانگین حقوق یک طراح وب حدود 70 هزار دلار است، با کمترین حقوق 40 هزار دلار. طبق گفته PayScale، طراحان وب سایت معمولاً بین 35 تا 74 هزار دلار بسته به موقعیت مکانی خود درآمد کسب می کنند. مناطق شهری، مانند نیویورک و لس آنجلس، هزینه زندگی بالاتری دارند، بنابراین حقوق ها به نسبت بالاتر است. شما می توانید با کار در یک شهر کوچکتر در هزینه خود صرفه جویی کنید.

کار برای یک شرکت طراحی

در یک شرکت بزرگتر، متخصصان طراحی وب سایت معمولاً با مشتریان زیادی کار می کنند، اگرچه برخی ممکن است با تیمی از متخصصان داخلی با یک مشتری یا گروه کوچکی از مشتریان کار کنند. در یک شرکت کوچکتر، بسته به اندازه آن، طراح وب سایت ممکن است یک شغل یا بسیاری از وظایف مختلف (اما مرتبط) داشته باشد. ممکن است از طراحان یک شرکت کوچک خواسته شود که روی کمپین های چاپی و همچنین دیجیتالی کار کنند، جنبه های خاصی از توسعه back-end را مدیریت کنند و حتی کپی آن را برای وب سایت بنویسند.

کار به عنوان یک طراح وب سایت به صورت آزاد (Freelance Web Designer)

افراد خوداشتغال (یا freelance) باید در موضوعات مختلفی تخصص داشته باشد (طراحی، توسعه، نوشتن، صدور صورت حساب و غیره). آنها به عنوان پیمانکاران مستقل کار می کنند. یک فریلنسر می تواند مشتریانی را انتخاب کند و کسانی را که مناسب نیستند دور کند، اما یافتن مشتریان می تواند چالش برانگیز باشد. یک فریلنسر خوب معمولاً مشتریان ثابتی دارد، اما معمولاً با عدم اطمینان مالی زیادی روبرو هستند. یک فریلنسر معمولاً نرخ های خود را تعیین می کند، که بستگی به آنچه مشتریان مایل به پرداخت هستند، دارد.

کار به عنوان یک طراح وب سایت داخلی (In-House Web Designer)

یک شرکت بزرگ ممکن است یک متخصص را استخدام کند تا با نام تجاری خود آشنا شود. این بدان معناست که این شخص در جهت گیری برند مشتری، الزامات قانونی و طراحی و اولویت های طراحی متخصص می شود. آنها اغلب به عنوان مربی برای سایر متخصصان داخلی خدمت می کنند و تصمیمات طراحی را بر اساس دانش خود از برند مشتری می گیرند.

ویژگی های مهم طراحان وب سایت

طراحان وب سایت

طراحان وب سایت باید قادر به حل مشکلاتی باشند که منحصر به کسب و کار مشتری ، صنعت و مخاطبان هدف است. آنها در حالی که به پارامترهای طراحی و توسعه وب سایت متعهد باقی می مانند، ددلاین ها و ضرب الاجل ها را رعایت می کنند، به بودجه های دقیق پایبند هستند و محصول نهایی را ایجاد می کنند که خواسته های مشتری را با خواسته های بازدیدکنندگان آنلاین خود همسو می کند.

مهارت ها و شایستگی های کلیدی طراحان وب سایت

طراحان سایت باید در چندین برنامه نرم افزاری، برنامه های کاربردی وب (web applications) و زبان های کامپیوتری مهارت داشته باشند، از جمله:

1- جدیدترین نسخه Adobe Creative Suite شامل InDesign ، Photoshop ، Illustrator و Dreamweaver

2- Wireframing tools

3- آشنایی با سئو و استراتژی کلمات کلیدی

4- Balsamiq

5- JQuery

6- جاوا اسکریپت

7- سیستم های مدیریت محتوای سازمانی (Enterprise Content Management Systems)

8- ویژوال استودیو (Visual Studio)

9- HTML و CSS3

10- WordPress ، Squarespace ، Wix و Weebly

11- PHP ، MySql و jQuery

ویژگی های ضروری یک طراح وب سایت

برای اینکه یک طراح سایت خوب باشید، توانایی های شما باید فراتر از مهارت ها و دانش صنعت باشد. برخی از قابلیت ها و ویژگی های شخصیتی برای یک طراح سایت مفید است. اگرچه می توانید بسیاری از این ویژگی ها را تمرین کرده و بهبود ببخشید، تعدادی از ویژگی ها برای تکمیل مؤثر کار ضروری هستند:

1- روحیه تیمی

طراح وب سایت معمولاً به عنوان یک چرخ دنده در یک ماشین بسیار بزرگتر کار می کند و او توانایی طوفان فکری (brainstorm)، ایجاد مفاهیم و تنظیم انتظارات را به روش هایی دارد که به نفع کل تیم باشد.

2- مرتب و منظم بودن

تکمیل به موقع محصولاتی که باید تحویل داده شوند و راه اندازی یک طراحی سایت با توجه به یک بازه زمانی خاص نیاز به درجه بالایی از سازماندهی، نظم و خود هدایتی دارد (self-direction).

3- ثبات و سازگاری

عناصر طراحی باید در کل یک وب سایت، و همچنین در هر پلتفرم و مرورگری که سایت در آن ظاهر می شود، منسجم ظاهر شود. طراحی همچنین باید با تمام الزامات مشتری، از جمله لوگو و الزامات قانونی، فونت ها و رنگ ها هماهنگ باشد. طراحی باید با تمام مواد چاپی، میکروسایت ها، بنرهای تبلیغاتی، محتوای اجتماعی و سایر محتوای دیجیتال سازگار باشد.

4- توانایی جهت گیری

یک طراح موفق با مشتریان، هم تیمی ها، توسعه دهندگان خارجی، استعدادهای آزاد و بسیاری دیگر کار می کند. او باید بتواند از هر منبعی بدون دخالت نفس خود، ورودی دریافت کند و انعطاف پذیر بماند.

5- مهارت پذیرش Rejection ها

معمولاً فرآیند طراحی شامل ایده های متعدد، مفاهیم خشن و تغییرات زیادی در جهت است. طراح وب سایت باید بتواند بدون وابستگی بیش از حد به ایده های اولیه در مرحله ایده شرکت کند و توانایی پاسخگویی به بازخوردهایی که همیشه مثبت نیستند را داشته باشد.

6- مهارت های ریاضی

طراحی وب سایت شامل طراحی برای ابعاد و اندازه های مختلف است که همگی شامل تخصص ریاضی است.

7- یادگیرنده مستمر

ترند های طراحی سایت و فناوری درگیر در ایجاد طراحی دیجیتالی به سرعت در حال تغییر هستند. طراحان وب موثر از تغییرات صنعت و پیشرفت های فناوری مطلع می شوند تا طرح هایی را ارائه دهند که منعکس کننده روندهای فعلی باشد و از قابلیت های برنامه هایی که اغلب استفاده می کنند استفاده کنند.

8- خلاقیت

یک طراح باید بتواند مفاهیم نوآورانه ای را خلق کند که چشمگیر و منحصر به فرد باشد.

9- یکدلی

شما باید بتوانید طراحی وب سایت خود را به گونه ای تجربه کنید که گویی یک بازدید کننده از سایت هستید و بدانید که چگونه بهترین نیازهای بازدیدکنندگان را هنگام پیمایش سایت برآورده کنید.

10- جزئیات گرا

طراحی شما باید به درستی عمل کند، که تحقق این امر نیاز به تکمیل بسیاری از تسک های کوچک اما مهم برای اطمینان از طراحی یکپارچه دارد.

یک طراح وب سایت شوید!

اگر حرفه ای شدن در طراحی سایت برای شما یک آینده شغلی جذاب به نظر می رسد، باید مراحلی را برای به دست آوردن آموزش و مجموعه مهارت های مورد نیاز برای یافتن شغل در این زمینه انجام دهید. کارن مک گرین، یک طراح وب سایت freelance، می گوید که شما باید آموزش خود را از دبیرستان شروع کنید. او به طراحان مشتاق توصیه می کند که درگیر این ایده نباشند که «آموزش مطلقاً فنی» برای طراحی سایت ضروری است. او می گوید، این حرفه فقط کدنویسی نیست. در عوض، در مورد "درک رفتار و تصمیم گیری انسان" است. برای یادگیری در مورد این مفاهیم، او "آموزش جامع هنرهای لیبرال" را توصیه می کند که شامل دوره های هنر، مطالعات اجتماعی و نویسندگی است.

در طول فرآیند طراحی، طراحان وب سایت اغلب باید ایده های خود را با طرح های خشن به اشتراک بگذارند، بنابراین بدیهی است که شما به مهارت های طراحی خوب نیاز دارید. مهارت های خود را تمرین کنید تا زمانی که بتوانید به راحتی ماکت هایی ایجاد کنید تا مفاهیم خود را برای تیم خود به تصویر بکشید. اکثر شرکت ها به مدرک نیاز دارند، اما داشتن مدرک همیشه ضروری نیست. با این حال، مدرک احتمال استخدام شما را افزایش می دهد. برای یافتن موقعیت مورد نظر خود باید:

1- یک نمونه کار ایجاد کنید که کار شما را به نمایش بگذارد. ایجاد نمونه کارها اغلب یک نیاز ضروری برای اپلیکیشن دانشکده طراحی است، اما با کسب تجربه، آن را به روز نگه دارید.

2- برنامه های طراحی کامپیوتری، web applications و ترند های طراحی سایت را بیاموزید.

3- تحصیلات و/یا تجربه مورد نیاز برای رسیدن به یک شغل تاپ در زمینه طراحی وب سایت را کسب کنید.

4- برای کسب تجربه به صورت حرفه ای در یک دوره کارآموزی شرکت کنید.

5- در حالی که در آموزشگاه طراحی هستید، پروژه های طراحی سایت را برای دوستان و آشنایان انجام دهید. در طول فرآیند استخدام، می توانید برخی از پروژه ها یا مدل های سفارشی خود را به پرسنل منابع انسانی نشان دهید.

6- تکمیل رزومه.

7- درخواست شغل و انجام مصاحبه

8- در آموزش های مداوم شرکت کنید تا مهارت های خود را در دنیای به سرعت در حال توسعه طراحی و فناوری به روز نگه دارید.

9- به سازمان های حرفه ای مانند مؤسسه هنرهای گرافیک آمریکا (American Institute of Graphic Arts) یا AIGA ، Digital Divas ، انجمن طراحان وب در دسترس (the Guild of Accessible Web Designers) یا GAWDS، یا انجمن نویسندگان HTML بپیوندید.

اکثر طراحان مدرکی مانند مدرک کاردانی دو ساله یا مدرک لیسانس چهار ساله (BA) دریافت می کنند. برخی از طراحان سایت برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد ادامه می دهند.

مدرک کاردانی طراحی وب سایت

در طول دوره تحصیلی مقطع کاردانی، یاد خواهید گرفت که چگونه یک کار دیجیتالی را برای رایانه های رومیزی، تبلت ها و دستگاه های تلفن همراه طراحی کنید. دوره های پایه شامل HTML، CSS و جاوا اسکریپت است. شما همچنین تایپوگرافی را همانطور که در وب سایت، دستکاری تصویر و تجارت الکترونیک کاربرد دارد، مطالعه خواهید کرد. یک دوره کارآموزی و یک نمونه کار قدرتمند به مشتریان به آینده شغلی و استخدام شما کمک خواهد کرد.

مدرک لیسانس طراحی وب سایت

در این برنامه چهار ساله، شما همان کلاس های دانشجویان مقطع کاردانی را همراه با دوره های اضافی در ساختار پایگاه داده پیشرفته، ابزارهای طراحی گرافیک، چارچوب های بصری، برنامه های طراحی برای برنامه های کاربردی وب سایت، چارچوب های بصری و طراحی رابط انسانی/کامپیوتری خواهید گذراند. شما یاد خواهید گرفت که چگونه یک نمونه کار آنلاین موثر ایجاد کنید که به کارفرمایان احتمالی پیش نمایشی از مهارت های طراحی سایت شما می دهد.

مدرک فوق لیسانس طراحی وب سایت

برنامه های کارشناسی ارشد برای آن دسته از متخصصان طراحی سایت است که می خواهند یک موقعیت ارشد در این زمینه یا در فیلد توسعه دهندگان داشته باشند. قبل از شروع برنامه، باید مدرک کارشناسی از یک دانشگاه داشته باشید. دوره های کارشناسی ارشد شامل کلاس هایی در زمینه فناوری اطلاعات پیشرفته، معماری سازمانی، طراحی قابلیت استفاده و اصول طراحی پایگاه داده است. شما همچنین می توانید تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ها را مطالعه کنید و دوره هایی را در زمینه مسئولیت های قانونی و اخلاقی متخصصان فناوری اطلاعات بگذرانید.

مدارک و گواهینامه های برتر برای طراحان وب سایت

همه شرکت ها به مدرک چهار ساله کارشناسی نیاز ندارند. برای تقویت بازارپسندی خود، ممکن است بخواهید گواهینامه هایی (certifications) دریافت کنید تا به شما کمک کند در میان انبوه متقاضیان متمایز شوید. certifications مدرکی را ارائه می دهند که نشان می دهد شما در زمینه های خاصی آموزش دیده اید. تجربه دانشگاه برای این گواهینامه ها لازم نیست، اما متقاضیان باید دیپلم دبیرستان داشته باشند. برنامه های certification در سطح مبتدی و پایه کلاس هایی را در زمینه طراحی وب پایه، web animation ، اصول تایپوگرافی، طراحی اطلاعات و media portfolio ارائه می دهند.

برای پذیرش در یک دوره گواهینامه در سطح فارغ التحصیل، باید مدرک لیسانس داشته باشید. دوره های پایه در برنامه های گواهی طراحی وب سایت در سطح فارغ التحصیلی شامل برنامه نویسی پایتون، اصول مدیریت پروژه و امنیت برنامه است. نمونه های دیگر از گواهینامه هایی که یک متخصص طراحی سایت می تواند کسب کند عبارتند از:

1- Adobe Certified Expert (ACE)

2- Certified Web Development Professional through Mark Lassof

3- Microsoft Developer Certification (MTA & MCSD)

4- Google Analytics IQ

5- Google Adwords

6- freeCodeCamp Certifications

7- Hubspot Academy Web Design Certification

8- Zend Certified PHP Engineer

این certifications ها، همراه با مدرک سنتی، ممکن است فرصت های شغلی شما را بهبود بخشد. علاوه بر این، یک دوره کارآموزی در یک شرکت طراحی معتبر، شانس استخدام شما را افزایش می دهد. مهارت های مصاحبه و نقش آفرینی خود را با یک دوست تمرین کنید تا زمانی که بتوانید کارنامه خود را با اطمینان ارائه کنید.

سوالات متداول برای طراحان وب سایت

چگونه می توانم مهارت طراحی خود را تقویت کنم؟

برای بهبود فرصت خود برای یافتن شغل، می توانید مهارت هایی را که قبلاً به دست آورده اید بهبود بخشید. در کلاس های ارتباطی مانند گفتاری و نوشتاری شرکت کنید تا بتوانید ایده های خود را در طول فرآیند استخدام ارائه دهید. اگر یک طراح گرافیک ماهر هستید، نحوه خواندن و نوشتن کد را یاد بگیرید. مهارت های نقاشی و تصویرسازی خود را تمرین کنید. برای بهبود عکس های خود در کلاس عکاسی شرکت کنید. اگر قصد دارید به صورت freelance کار کنید، در کلاس بازاریابی یا آموزش کسب و کار شرکت کنید.

چگونه می توانم یک نمونه کار برای طراحی سایت بسازم؟

شما به یک نمونه کار در سطح حرفه ای نیاز دارید که نشان دهنده محدوده زیبایی شناسی و مهارت های فنی شما باشد. طراحان از وب سایت هایی مانند Behance یا Adobe Portfolio برای نمایش بهترین کارهای خود استفاده می کنند. و البته، شما باید سبد کار دیجیتالی خود را برای نشان دادن به کارفرمایان آینده ایجاد کنید. طراحانی که یک وب سایت نمونه کار خلاقانه و نوآورانه منتشر می کنند، در یک بازار کار پر ازدحام، شروع خوبی دارند. به عنوان مثال، طراح سایت، Robby Leonardi، رزومه آنلاین خود را با یک بازی برجسته می کند، بنابراین بازدیدکنندگان می توانند با اطلاعات او تعامل داشته باشند و تجربه ای به یاد ماندنی و سرگرم کننده داشته باشند.

وبلاگ Treehouse design به طراحان سایت توصیه می کند که فیلدی که می خواهید در آن کار کنید را برجسته کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید وب سایت هایی برای شرکت های املاک و مستغلات طراحی کنید، این نوع کار را در وب سایت خود به نمایش بگذارید. بهترین کار خود را در وب سایت خود به نمایش گذاشته و ویرایش کنید. سعی کنید داستانی تعریف کنید تا بازدیدکنندگان تجربه ای جذاب و به یاد ماندنی داشته باشند. سبد آنلاین خود را با به روز رسانی آن تازه نگه دارید. دهان به دهان به سرعت در جامعه طراحی پخش می شود و good reviews می تواند به شما کمک کند تا کار بیشتری داشته باشید.

اگر کار زیادی برای ارائه به عنوان نمونه کار خود ندارید، طراحی حرفه ای را برای دوستان و خانواده انجام دهید. حتی مشاغل کوچک نیز به حضور آنلاین در دنیای دیجیتال امروزی نیاز دارند. به آنها پیشنهاد ایجاد یک وب سایت با نرخ کاهش یافته دهید، بنابراین شما می توانید آن را به نمونه کارهای خود اضافه کنید.

چه مدت طول می کشد تا یک طراح سایت حرفه ای شوم؟

فرآیند یادگیری اولیه چهار سال یا کمتر طول می کشد. در طول دو یا چهار سال اول تحصیل خود، شما مهارت های خود را تمرین و تقویت خواهید کرد. اگر برنامه تحصیلی خود در طراحی وب سایت را رها کنید، می توانید برای چندین ماه تا یک سال برای ایجاد نمونه کار خود کارآموزی کنید.

ویژگی های بارز طراحی وب سایت عالی چیست؟

طراحان وب از هنر و مهارت های ارتباطی خود برای کمک به شرکت ها برای ایجاد حضور آنلاینشان استفاده می کنند. بهترین طراحی وب سایت بسیار فراتر از یک سایت ساده ساخته شده با WordPress است. Forbes می گوید که چیدمان های خوب در طراحی، پیام رسانی و رابط کاربری یکپارچه و یکدست هستند. حرکت و پیشروی در سایت آسان است، اطلاعات تماس و فرم ها به راحتی در دسترس هستند، بنابراین بازدیدکنندگان می توانند به اطلاعاتی که برای یافتن آنها به سایت مراجعه می کنند دسترسی داشته باشند. بسیاری از سایت ها همچنین حاوی پست های وبلاگ یا صفحات insights هستند که امکان افزودن سئوی موثر و محتوای غنی از کلمات کلیدی را فراهم می کند.

Forbes همچنین به طراحان سایت هشدار می دهد که از آزمون 4 ثانیه ای استفاده کنند. طبق داده های Google Analytics، نسل های جوان به طور متوسط فقط بین ۲.۸ تا ۸ ثانیه با دقت آنلاین هستند. این بازه های توجه کوتاه چالشی را برای طراحان سایت ایجاد می کند. تمام اطلاعات مهم باید به سرعت در دسترس و به اندازه کافی جذاب باشد تا بازدید کننده به خواندن ادامه دهد.

از آنجایی که تعداد زیادی از بازدیدکنندگان وب سایت با گوشی هوشمند خود با سایت ارتباط برقرار می کنند، موبایل چالش دیگری را برای طراحان سایت ایجاد می کند. تصاویر باید در هر نوع پلت فرمی کار کنند، بنابراین وب سایت باید سازگار با موبایل باشد. علاوه بر این، محتوا باید معنادار و مختصر باشد تا بازدیدکننده را در صفحه نگه دارد. برای کسب رتبه بهینه، طراح باید همیشه بهینه سازی موتورهای جستجو و بازدید کننده هدف را در نظر داشته باشد.

طراحان وب سایت آینده شغلی طراح سایت مهارت های مورد نیاز طراح وب سایت Web Designer